P-Plan
Hoe wordt jouw personal brand een succes met social media

Hoe wordt jouw personal brand een succes met social media?

Social media zijn niet meer weg te denken. LinkedIn gebruiken we voor professionele doeleinden, Facebook voor familie en vrienden. Op Pinterest laten we onze interesses zien en op Instagram uiten we ons visueel. Als je al deze socialmediakanalen goed inzet, kunnen ze heel effectief werken. Vooral voor jouw personal brand! In deze blog lees je hoe je social media kunt gebruiken om jouw brand in de markt te zetten.

7 tips om je personal brand succesvol te promoten

  1. Begin bij de basis

    Sta eerst stil bij de basis van jouw personal brand. Wat is je purpose? Waarom doe je wat je doet? Door vanuit dit achterliggende doel aan je personal brand te werken kom je geloofwaardiger over en raak je emotie bij mensen. Zo kun je met jouw doel een verpletterende indruk achterlaten!

  2. Wees jezelf

    Jezelf zijn kun je het makkelijkst volhouden. Social media zijn er niet om een perfect plaatje neer te zetten of een masker op te zetten. Jouw karakter en identiteit zijn iets om trots op te zijn én spreken anderen het meest aan. Zet een authentieke persoonlijkheid neer. Jouw authentieke persoonlijkheid. En zorg dat die aantrekkelijk is voor anderen.

  3. Laat zien hoe uniek je bent

    Sociale media zijn super populair. Er zijn genoeg anderen die ook een Instagram-account hebben, houden van mode en dol zijn op groene smoothies. Maar er is maar één jij! Jij bent voor de volle 100% uniek. Probeer daarom in te zetten op je usP’s: Unique Selling Points, jouw unieke verkoopargumenten. Waarom ben jij uniek en wat heb je te bieden?

    Laat via je Personal Brand zien hoe uniek je bent

  4. Gebruik de juiste kanalen

    Outfit of the days plaats je niet zo snel op LinkedIn en een zakelijke vacature zal misstaan op Pinterest. Welke socialmediakanalen kun je gebruiken om jouw doelen te bereiken? En welke passen bij jou als persoon en bij jouw personal brand? Waar zit je doelgroep het meest? De antwoorden op deze vragen bepalen de keuze voor de juiste kanalen.

  5. Wees relevant

    Stap 1 is weten wat je doelgroep is, stap 2 is het maken van relevante content vóór deze doelgroep. Waar zit je doelgroep op te wachten? Wat voor soort content ligt in lijn met je personal brand en je persoonlijke doelen? Mensen vinden relevante content leuk, interessant en het leidt tot meer interactie.

  6. Val op!

    Om extra op te vallen met jouw personal brand kun je kiezen voor een eigen huisstijl. Berichten met dezelfde lay-out en dezelfde soort afbeeldingen zijn herkenbaar en vallen op. Vooral afbeeldingen kun je heel goed in een mooie stijl gieten. Berichten met een afbeelding worden zelfs 90% meer gelezen! Gebruik tools als canva.com om afbeeldingen en berichten te pimpen in je eigen stijl.

    Opvallende pauw

  7. Blijf consistent

    Het gevaar is dat je in het begin heel enthousiast bent en Instagram bombardeert met de mooiste foto’s, maar dat dit enthousiasme na een tijdje wegebt en de afbeeldingen zich beperken tot ‘af en toe’. Consistentie is heel belangrijk. Maak een kleine contentplanning en plaats regelmatig (elke dag, elke week, elke maand) een bericht op social media. De kracht van herhaling!

Social media zijn ontzettend leuk, creatief, krachtig én mooie tools om jouw personal brand te verspreiden. Gebruik deze tips en test ze uit. Have fun!

Liona Appelman

Founder P-Plan | Freelance Grafisch vormgever

Met veel passie en plezier combineer ik mijn ervaringen en interesses in marketing en grafisch vormgeving met coaching en persoonlijke ontwikkeling. Het resultaat is P-Plan: een online cursus over Personal Branding.

Gratis op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief! Hier helpen we je aan gratis tips, inspiratie en leuke kortingen op de nieuwste e-cursussen.

Door je in te schrijven ga je ermee akkoord dat we je gegevens met zorg verwerken volgens ons privacy statement. Je kunt je altijd uitschrijven.

Reageer

Boekentips


Bekijk meer boekentips